Nytt erbjudande på min sida för Scrapbooking och digitala papper – My Paper Love

Nytt erbjudande på min sida för Scrapbooking och digitala papper – My Paper Love

Har du besökt min sida My Paper Love med digitala bilder för Scrapbooking, Card Making och annat papperspyssel? Om inte, spana in erbjudandet för digitala papper solros och prova på mina papper! Du köper bilder, laddar ner filen som du får i bekräftelsemejlet och skriver sedan ut bilderna på din skrivare och börjar skapa.

Erbjudande! ”Digitala papper solros” – My Paper Love

Ny hemsida för Inför 2 Halvlek

Vi har skapat en ny sida för Eliisa Lönnborg och hennes företag Inför 2 Halvlek.
Eliisa jobbar med Ayurvedisk hälsorådgivning, ayurvedisk massage, yogamassage, personlig träning, samtalsterapi, hypnos, mental träning och sorgebearbetning. Besök sidan!

Ny hemsida för Seminariegruppen AB

Ny hemsida för Seminariegruppen AB

Artgraphic har jobbat med ny hemsida i WordPress och Woocommerce för Seminariegruppen AB. Seminariegruppen arrangerar inspirationsföreläsningar i centrala Stockholm.

”ALLA som kommer till våra föreläsningar, oavsett befattning och bransch ska känna sig personligt bemötta och ta med sig en energikick som de sedan sprider vidare till sin omgivning. Vi vill vara delaktiga i att påverka företagskulturer, där man inser vikten av att komma ifrån sin arbetsplats för en stund för att utvecklas och skratta tillsammans.”

Gå direkt till sidan: Seminariegruppen AB

Samarbete med Krokedil

När det gäller olika betallösningar/plugins och support samarbetar Artgraphic gärna med webbyrån Krokedil i Arvika. Krokedil är en liten byrå med ett stort engagemang. Byrån erbjuder en rad produkter som gör det lättare för dig att bedriva e-handel och synas på webben. Krokedil tar fram teman och plugins, håller kurser och möten samt skriver artiklar som gör din upplevelse av WordPress enklare och roligare. Kontakta Artgraphic för mer information.

 

Läs mer om Krokedil här.

Nytt Projekt Seminariegruppen AB

Nytt Projekt Seminariegruppen AB

Seminariegruppen AB har valt Artgraphic som leverantör av ny webb – produktion & design. Företaget arrangerar föreläsningar i Stockholm, för chef och medarbetare, oavsett bransch!

Ny sida för Love Forever

Ny sida för Love Forever

Artgraphic har jobbat med grafisk form och webbdesign. Produktion i WordPress och Woocommerce. Integrering med WPML för språkhantering samt integrering med varulager.

Du kan läsa om hela projektet här.

Struktur, WordPress och DIVI builder

DIVI builder

Ibland behövs inte så mycket förändringar på en hemsida, utan mer hjälp med struktur och små detaljer, tex. en tydlig portfolio och framför allt ett mer lätthanterligt verktyg att jobba i. I Artgraphics arbete med fotograf Kamilla Krackowski så var målet en bättre menystruktur och att kunden lätt ska kunna se Kamillas uppdrag. Istället för att helt byta tema, användes pluginet Divi Builder från Elegant Themes. Divi Builder kan installeras på vilket WordPresstema som helst och skapar ett lätthanterligt drag & drop backend.

Klicka in och titta på Kamillas sida.

logo2

 

 

Love Forever – ny sida WordPress och WooCommerce

Love Forever – ny sida WordPress och WooCommerce

Nu startar Artgraphic igång med webbdesign och teknisk produktion av ny sida i WordPress och med ehandelsplattformen/pluginet WooCommerce. WooCommerce är nu den populäraste ehandesplattformen på webben (statistik från Builtwith). Är du intresserad av WordPress och WooCommerce? Artgraphic är partner till FS Data och kan hjälpa dig med en helhetslösning för webbhotell, WordPress, WooCommerce och för bokning av te.x. domännamn. Naturligtvis kan man även installera WordPress och WooCommerce på det webbhotell ni använder idag.

Ny sida i WordPress och WooCommerce för De Moy

demoy1

Artgraphic har skapat en ny sida till De Moy i WordPress och ehandelspluginet WooCommerce. Artgraphic jobbar även med löpande uppdateringar för De Moy.

”De Moy is the new Swedish fashion brand founded and designed by Pernilla Eriksson.
De Moy means ‘By Me’ and derives from 13th century French. De Moy’s vision is to create ready-to-wear for modern and fast paced women, ensuring sensuality as well as elegance in effortless designs.
All De Moy dresses are made of a high quality charmeuse silk stretch for a luxurious lustre and smooth flow, giving the garments a feminine sensuality and relaxed Comfort. Combined with Eye-catching prints in Beautiful unique colour combinations, made exclusive for and by De Moy, makes the dresses truly original and a breath of fresh air.”

Text: De Moy 2015.

WooCommerce + Automattic

Woocommerce, wordpress, byra wordpress, partner wordpress, fsdata wordpress, automattic

Företaget bakom WordPress, Automattic, har nu köpt upp företaget WooThemes, som bl a står bakom e-handelstillägget WooCommerce. Det innebär att världens snabbast växande e-handelslösning (WooCommerce) nu är en del av världens största hemsideplattform (WordPress).

Vad innebär detta för WooCommerce?

WooThemes var ett av de första företagen (sedan 2008) som specialiserade sig på teman och tillägg för WordPress. Idag består de av 55 personer över hela världen och även om de fortfarande utvecklar många olika teman och tillägg (bl.a. a Sensei, som är riktigt bra om man vill hantera online-kurser) så är WooCommerce deras främsta fokus.

Automattic består likaså av människor över hela världen, om än i större skala (med över 300 medarbetare). I båda företagen arbetar man i olika grupper baserat på arbetsområden. Automattic och WooThemes arbetsområden är snarlika (Automattic utvecklar t ex också teman och tillägg), så övergången lär bli rätt så smidig där.

I slutet av 2013 utförde WooThemes stora förändringar av sin prissättning. Det kritiserades väldigt hårt, men var ett måste för att företaget skulle kunna överleva. Automattic är i en helt annan (mycket mer positiv) ekonomisk situation. Det kommer sannolikt vara positivt för WooThemes och WooCommerce.

WooThemes enda riktiga akilleshäl är deras support/kundtjänst, som inte alltid har varit optimal. Med Automattic i ryggen kan det bara bli bättre. Supporten hos Automattic fungerar nämligen väldigt bra. Automattic har likaså en bättre teknisk infrastruktur som WooThemes nu kan dra nytta av.

Vad innebär detta för WordPress?

Först och främst, nu är det ett (1) tillägg som verkligen gäller för e-handel om man kör WordPress. WooCommerce är redan det mest populära e-handelstillägget, men nu är det desto mer ”officiellt”. WooCommerce är i en klass för sig.

WordPress är inte längre bara en lösning för bloggar och hemsidor. Det är nu även en e-handelslösning.

Källa: FS Data

Går du runt och funderar på vilken ehandelslösning/hemsida du ska ha för ditt företag?

Är du intresserad av WordPress och WooCommerce? Artgraphic är partner till FS Data och kan hjälpa dig med en helhetslösning för webbhotell, WordPress, WooCommerce och för bokning av te.x. domännamn.
Kontakta artgraphic och berätta om dina idéer!

 

kidsroom.se med personliga barnillustrationer

Kidsroom.se startade första gången 2009. Sedan lades webbshoppen vilande i några år. Nu har Karin startat igång webbshoppen som ligger henne varmt om hjärtat igen. ”Som en godispåse med en massa läckra färger och former där du kan lägga till ditt eget foto eller text och du får en helt personlig och unik tavla. Här hittar du ingen sparbössa i tenn till dopet – däremot färgrik, personlig och levande design”. Kidsroom.se är byggd i WordPress med ehandelspluginet WooCommerce.

Nu är kidsroom.se webbshop öppen igen. Välkommen!

robot_gron_web

Grafisk form och illustration: Karin Söderqvist 2015.

Snabba siffror om konsumenternas mobila vanor

e-barometern, mobilanpassade sajter, mobila vanor, mobila vanor svenska e-handelsföretag, konsumenternas mobila vanor

Konsumenternas mobila vanor har ändrats och svenska
e-handelsföretag måste mobilanpassa sina sajter

22 % har kollat upp en vara som de är intresserade av att handla, när de har varit inne i den fysiska butiken.
29 % har tagit ett foto av en vara med sin mobiltelefon, för ev. senare köp.
75 % av svenskarna har under Q1 2015 använt sin mobiltelefon i inköpsprocessen av varor.
17 % har kollat lagersaldo av en produkt med mobiltelefonen, innan de har besökt en fysisk butik.
58 % av de svenska e-handelsföretagen har mobilanpassat sin sajt, jämfört med tidigare års 37 %.

Källa: e-barometern, Q1 2015. Postnord i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research.

Vill du också ha e-barometern till din mejl?

Klicka här.

Behöver ditt företag hjälp att mobilanpassa din sida?

Artgraphic hjälper dig gärna att bygga en responsiv och mobilanpassad sajt.

 

Googles nya uppdatering som premierar mobilanpassade sidor i rankingen

Googles ledord är att ”Fokusera på användaren, så ordnar sig allt annat”. Den 21 april rullade Google ut sin uppdatering som premierar mobilanpassade sidor i rankingen. Det ska vara lättare att hitta relevanta resultat där t.ex. texten är läsbar utan att användaren ska behöva zooma in när man surfar in från mobila enheter. Detta innebär i praktiken att hemsidor som inte är mobilanpassade kommer att synas sämre vid mobila sökningar på Google än vad de gör idag.

Testa om din sida är mobilanpassad

Vill du testa om din sida är mobilanpassad? Googles verktyg för en mobile-friendly sajt.

Läs mer om hur du gör för att Googlebot ska visa sidan på rätt sätt. Klicka här.
Mycket bra och all info om uppdateringen finns såklart på Googles blog: Webmaster Central Blog

Googles nya uppdatering påverkar din ranking från mobila enheter

 

Kan man förälska sig i ett WordPresstema?

WordPress är som en godispåse fullproppad med allt du kan behöva för att administrera och bygga upp din sajt. Det gör det ju inte sämre att det är gratis, så kallad open source, och att det finns otroligt bra SEO verktyg (t.ex. från Yoast) som hjälper dig att få sökmotorerna att älska dina sidor. Som webbdesigner åt företag så är det viktigt att få till den där personliga stilen, utan att det ser för ”mallat” ut, vilket gör att man tittar efter teman som kan vara flexibla och en bra grund, men som man kan anpassa helt efter ditt företags grafiska profil. Med WordPressteman behöver man inte uppfinna hjulet varje gång för ett nytt projekt. Tittar man på WordPressteman från elegant themes, så är det ganska lätt att falla direkt och – Ja! Man kan förälska sig i ett WordPresstema.

WordPress och temat Divi

Nya temat ”Divi” ger mig som designer otroligt mer flexibilitet än andra teman och möjligheten att utforma en väl fungerande sajt för våra kunder, utan att tumma på kreativiteten. Vill du att ditt företags webbsidor ska hänga med och synas i sökmotorerna och vara responsiva framöver? Då är det kanske hög tid att se över din lösning idag! Jag rekommenderar varmt WordPress och temat Divi. Kontakta artgraphic så ser vi över hur vi kan hjälpa dig och ditt företag.

Karin, artgraphic.

 

divi-2-large

teman från elegant themes

 

Återförsäljare till FS Data

Artgraphic har blivit stolt återförsäljare och partner till FS Data. Jag har själv använt dem som leverantör sedan 2003. FS Data täcker alla behov och önskemål – från domännamn, webbhotell och e-posttjänster till server, backup och molntjänster. Nu kan Artgraphic ge dig en helhetslösning med design, foto och illustration för din hemsida/webbshop och även inkludera hela biten från bokning av domännamn, webbhotell till e-posttjänster. Håll utkik framöver om våra lösningar för paket med både WordPress och det populära Ehandelspluginet WooCommerce.

fs_paper_logo

e-commerce Stockholm 2015

e-commerce-sthlm-2015-300x76

24 mars besökte vi e-commercemässan. Under två dagar samlades branschens ledande leverantörer på Kistamässan för att nätverka, göra affärer och se nyheter. Det var några saker som fångade mitt intresse lite extra.

B2B-handel
Kraven på en bra, snygg och pedagogisk beställningsplattform/hemsida börjar bli ett krav i konkurrensen om kunderna även för återförsäljare. Glöm tråkiga excelark med artikelnummer. Det gäller alltså inte enbart för privatkonsumenter att mötas av en snygg webbshop. Spännande seminarium med Arvo Kaulio och Ola Linde från 3bits Consulting AB.

QR-koden.
När man surfade genom betallösningsföretagens montrar insåg man att QR-koden troligtvis kan ha fått sig ett uppsving och ett nytt användningsområde. Den har ju hittills bara känts som en ”onödig grej”. Men nu kan vepor, kataloger, annonser i magasin (fantasin sätter gränser för användningsområden) få ett nytt liv för e-handlaren och konsumenten med ett klick – vips så har du betalat din produkt på tunnelbanan eller på mässan – med din telefon. E-handlaren har fått sin order och kan även mäta försäljningen av sin annons på ett helt annat sätt än tidigare som man bara har kunnat göra via nätannonsering.

Tjejerna.
Var är alla duktiga affärs, IT och webbtjejer? 2015.

Nya illustrationer för Gilead Sciences, Inc.

Jag är jätteglad att ha fått uppdraget att inreda Gilead Sciences, Inc kontor och konferensrum i Stockholm med fem stycken tavlor/illustrationer som speglar deras företags värdeord. När man jobbar med ett sådant här uppdrag är det viktigt med research om vad illustrationen verkligen ska spegla. Orden ska ”kännas” genom bilden. Illustrationerna är tryckta på Canvas i storformat.

gilead