e-barometern, mobilanpassade sajter, mobila vanor, mobila vanor svenska e-handelsföretag, konsumenternas mobila vanor

Konsumenternas mobila vanor har ändrats och svenska
e-handelsföretag måste mobilanpassa sina sajter

22 % har kollat upp en vara som de är intresserade av att handla, när de har varit inne i den fysiska butiken.
29 % har tagit ett foto av en vara med sin mobiltelefon, för ev. senare köp.
75 % av svenskarna har under Q1 2015 använt sin mobiltelefon i inköpsprocessen av varor.
17 % har kollat lagersaldo av en produkt med mobiltelefonen, innan de har besökt en fysisk butik.
58 % av de svenska e-handelsföretagen har mobilanpassat sin sajt, jämfört med tidigare års 37 %.

Källa: e-barometern, Q1 2015. Postnord i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research.

Vill du också ha e-barometern till din mejl?

Klicka här.

Behöver ditt företag hjälp att mobilanpassa din sida?

Artgraphic hjälper dig gärna att bygga en responsiv och mobilanpassad sajt.

 

Senaste nyheterna från artgraphic!

Senaste nyheterna från artgraphic!

Fyll i din epostadress så får du nyhetsbreven!

Vi ses i nyhetsbreven!